Monday 24 August 2009

selamat datang Ramadhan al-Mubarak

salam..
firstly belum terlambat aku nk ucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan tahun ini... dan aku rasa belum terlambat lagi nk memohon ampun dan maaf kalau ada tersalah silap, n semua segala ter... la...
moga puasa tahun ini lebih bermakna kepada semua...
1st day n 2nd day posa aku biasa je... aku dok umah je ngn ikhwan.. sbb abah dia keja sbb utm buat penukaran network rasanya.. 1st day dia balik dlm kul 6.. abag sampai je umah..dia terus solat asar n kitorang terus pi pasar Ramadhan kt depan umah... x la best sgt.. aku pi x terliur pun semua mknan yg aku tengok..
gerai tu besar tp juadah semua lebih kurang je...
2nd day plak abang balik dalam kul 3 lbh... pastu kitorang siap2 pi Econsave sbb beli brg dapur, pampers n susu ikhwan.... lps beli brg... jam telah menunjukkan kul 5 ptg.. so kitorang singgah bazar ramadhan kat taman leng seng.. kt situla barula seronok...mcm2 juadah ada... orang pun ramai tak hengat.... kami biasala klu pi bazar ramadhan beli kuih muih, pastu beli nasi lemak utk ikhwan, ada beli mee goreng n air kelapa... sbb biasanya kami berbuka mmg mkn mcm2 tu je.. x derla mkn berat... sahur barula makan nasi...kitorang mmg sempoi sikit.... hehehhehe... mlm baru aku masak nasi n lauk...hehhehehehe...
Anyway itu jer citer setakat hari kedua..
sbb ari nie x tau lagi apa yg berlaku... harap2 puasa tahun nie ok2 je...cuma aku pening sikit bila masa nk buat biskut raya.. sbbnya ujung mgu nie aku nk kg Muo.. pastu mgu dpnnya je free.. pastu mgu lagi satu nk blk jengka plak..
pastu mgu dpnnya lg 1 nk raya dah...
mmg bz betul posa kali nie..... ok...
slmt posa semua... wassalam

1 comments:

kuizikel said...

buat kueh raya? beli jek la..hehehehe

raya taun ni raya mana? meh raya srg buaya....