Monday 7 December 2009

~DR@ HTV2~

ari sabtu pagi dalam kul 2.30 pg aku bertolak ke HTV2 menaiki keta baru Sue.. smpi kt sana lbh kurang 3.15pg. smpi2 tu pi tgk bilik server.tp x der satu pun orang kt situ... pastu aku terus je call kak kay... rupa dia kt rest room tingkat 4. aku kompius gak knapa bilik server x der org.. x kan x der orang yg tgh buat keja???

ghupanya aku salah tingkat da... server utk jpj tu kt tingkat 2.. patut pun x der orang...
pastu tanya status, x siap lagi.. so kitorang amik keputusan untuk tido di tingkat 5.. smpi la lbh kurang kul 6. pastu bangun.. tanya status masih belum settle.. pi melawat orang kt bilik server lagi.. tp x siap lagi.. so kitorang terus pi solat subuh.. pastu dok berlegar2 kt tingkat 4 plak... smpila sue call untuk breakfast.. tp rupanya caterer x smpi lagi.. dok plak kt tingkat 1... smpila caterer smpi.. n then pi breakfast plak... siap breakfrast pi tanya status, tp still sama x settle lg.. apa lagi kitorang pi tidoq la... smpi tghari... bgn tu terus pi solat zohor, pi lunch n dlm kul 3 baru settle.. so blh la buat verification. siap dekat kul 3.45ptg.. pastu siap2 n balik.. rasa mcm x penat pun..

tapi balik umah, aku flet.. mlm tu lps isyak aku dh tido.. smpi pg.. bgn subuh, pastu aku tido blk.. pastu sedar kepala aku teramatla sakit.. bagai ada urat kepala yang sungguh tegang.. mmg x larat nk buat apa.. pastu pi cuci2 botol ikhwan, pastu breakfast kt luar.. balik tu terus tido blk slps mkn panadol... pastu barulah lega sikit.. aku sedar2 abang dah siap iron baju dia semua untuk seminggu n siap lipat kain.. tq abang... baik sungguh hati abang.. pastu menguruskan ikhwan... bertuah sungguh rasa bersuamikan abang.. hehehehhe..

ptg lepas asar tu sebenarnya x derla sihat sgt.. tp hati nie meronta2 nk pi Jakel. apa lagi dlm x sihat tu pi jgk ke sana... smpi Jakel pun dh kul 6 ptg. pilih2 kain untuk baju kendarat Epun nanti.. tp malangnya x cukup lagi 2 pasang.. so x amik lagila.. org kedai tuler punya pasal.. confident je potong.. pastu rupanya x cukup.. kena tgu dia order dari Segamat..itupun klu ada.. klu x, terpaksa cancel la nk amik kain tu...

dlm nk beli kain kendarat tu sempat jugak aku menyambar sepasang kain viscose.. tp sebenarnya x derla murah sgt.. biasa harga rm45 ni dia jual rm39.. x derla jauh sgt beza dia.. tp x perla.. nk try je pki baju kain viscose tu(misi mengeringkan poket)...

pastu sempat lagi sambar lagi sepasang kain kt kedai kt msjd india tu... hehehhe tp aku suruh abg byrkan..hehehhehe pandai x aku???

pastu terus pi solat maghrib kt area Damai n terus balik umah...

3 comments:

suez said...

timakasih kawan2.

Anonymous said...

x per.. no hal...

kuizikel said...

hahahah jakel jakel... aku tgk jakel macam mahal jek yang kat jalan masjid I.. plak tu dia nye promoter KEREK giler... menyampah... nak tgk kain dalam almari pon bagi pegang tak pegang jekkkkkkkkkkkkkkk