Friday 17 July 2009

~Pagi nan indah~

AssAlAmUaLaIkUm kpd pembaca blogku ini(eh ada pembaca ke??).. Alhamdulillah ari nie ada kekuatan utk aku membuat posting ni.. ari nie sebenarnya aku x berapa sihat..aku sakit kpala, selsema, sakit tekak.... smlm pun aku tido awal.. kul 9.45 dh tido rasanya lepas aku telan ubat selsema n panadol...

aku sbenarnya nk sambung citer aku yg sblm nie.... dulu aku ingat lagi last day aku amik SPM aku eksiden.. dahla masa tu nk pi lunch, ptg tu ada lg 1 paper..tp aku x ingat paper apa.. masa tu aku nk pi pekan pt usop naik motor... pastu aku dok menoleh blkg sbb tgk geng aku yg lain dh gerak ke belum..x semena2 rupanya dpn tu ada member aku tgh jln kaki(seingat aku Mahathir n geng dia..) apa lagi tayar motor aku dh nk masuk kelengkang Mahathir la..
mujur sempat elak n motor pun tumbang... mujur aku n member aku x cedera...hehehhehe
pastu pi mkn n blk kt skolah semula n sambung peksa...

ptg tu abis exam, aku singgahla kedai motor kt pekan betulkan apa yg bengkok supaya mak aku x hidu apa yg terjadi..hehehhehe dulu aku mmg mcm tu... mcm penah aku ilangkan telekung mak kt sekolah, aku kumpul duit n beli lainla.. supaya mak x marah.. pastu ada skali aku tlh menghanguskan baju skolah aku..kena ironla apa lagi.. pastu aku beli kain lain n srh mak jahit la...hehhehehe.. bijak x kepala otak aku nie... hehehhe

lps result SPM kuar aku ditawarkan masuk ke UTMKL amik diploma sains komputer(IT) selama 3 tahun... selama 3 tahun tu mmg banyak kenangan manis n pahitla... aku dulu awal2 tu rajin gak pi UIA cawangan Lembah Pantai masa tu.. sbb pi bilik Alizah(kui mesti kenal kan?) siap pi ada 1 event kt situ..masa tu siap ada pertunjukan fesyen kt sana.. pastu bila Alizah pindah Gombak, aku x penah pi bilik dia.. masa kt utmkl aku duduk kt asrama puteri A(APA) best gak kt situ.. ramai member kt situ.. aku 1 bilik ngan deq nor n adi n masa sem 1 ngn kak ulit.. aku ingat lg bilik aku tu ada tulis bilik AJK..dan2 ada budak ketuk pintu mintak tlg..hehhehehe.. kitorang x 1 kos pun.. kt situla aku kenal ramai bdk kelas aku masa dip tu.. masa sem 2 plak org yg sama gak cuma k.ulit dh grad so tukar kak nora plak(rasanya la nama dia..). masa tu aku x aktif sgt... pastu bila start duduk umah sewa kt pangsamurni baru aku aktif masuk kelab fotografi.. 1st aku masuk kelab tu sbb aku follow deq nor.. pastu last2 aku je yg joint sbb deq nor x jadi masuk.. sabor jerla..

1st aktiviti yg aku joint dlm kelab foto tu kitorang pi camping kt pulau pangkor sempena training untuk jadi AJK minggu haluan siswa(MHS) kt utmkl.. seronokla jgk.. sbb aku pi gamble je.. dgn x der yg kenal... tp akhirnya aku ramaila kawan.. aku kenal El, imah, Ruhil, Hawa n lain2 lagi.. mmg hepila kt sana...

pastu aktiviti seterusnya aku pi camping kt gunung jerai, pi pulau kapas.. pastua da gak buat aktiviti amik gbr kt dataran merdeka.. kira masa tu kira expertla pki kamera SLR tu.. tp skrg ni dh lama x guna dh x reti dah... kt utmkl nielah aku kenal suami aku sekarang.. tp aku x cintan cinton masa diploma tau..hehhehehe...

last sem masa diploma aku praktikal kt TM berhad cawangan Muar.. tp kt sana x buat keja sgt sbb kt situ sesuai utk engineer je.. tp aku merasa naik pecawang kt atas gunung ledang dengan menaiki jip la.. fuhh memang bestla kt atas tu.. mcm kt cameronla.. dgn angin yg kuat..kt situ semua saluran tv n radio akan diterima n akan ditapis... aku abis je praktikal sempat menganggur dlm sbulan kot..pastu aku keja kontrak kt TM cawangan kelana jaya plak.. setahun aku kt sana.. barula aku sambung degree..




degree la aku rasa memang penat n klu aku pk smpi skrg nilah aku masih terasa penatnya.. mana x nya aku amik degree 2 tahun setengah.. pastu banyak subjek diploma yg aku x leh transfer..mklmla dulu masa diploma aku terror sgt smpi x leh nk transfer..hehhehe masa degree la aku merasa ada subjek failed walau dapat C-, aku drop subjek..aku amik kredit byk2 masa degree.. tp aku bangga ngn diri aku.. sbb klu nk tau masa aku diploma graf result mmg terus menurun.. tp masa degree akunya graf makin menaik..last sem aku siap dpt dean list lg.. chewwah..berlagak plak.. hahahhaha... tp sepanjang degree aku mg duduk asrama.. dari sem 1 smpi sem 3 aku kt kolej perdana.. pastu sem 4-5 aku kt kolej 12..mklmla masa tu dh x aktif..so kolej perdana tendangla...

tp biasala disebabkan kt utmjb mmg student digalakkan dok kolej..so senag je..mintak je tpt lain..mesti dpt..hehhehe.. aku paling penat masa sem akhir la..

aku amik 4 core subjek n projek akhir... bayangkanla masa tu kwn2 aku smua amik 1-2 subjek je..

aku pi ler kelas sorang2... tp x per hasilnya amat berbaloi... syukur alhamdulillah aku berjaya menamatkan degree dgn flying colors.. by the way aku nk sedekah kan fatihah kpd penilai PSM aku iaitu Prof Dr Muhamad Nor b Mad Sap yg aku dgr telah kembali ke Rahmatullah baru2 nie kerana kemalangan.. semoga rohnya dicucuri rahmat n tergolong dalam orang2 yg beriman..Al-Fatihah....

okla dh panjang lebar nie.. lain kali aku citer pengalama aku cr keja plak ek... ok..

wasalam...


0 comments: