Monday 7 September 2009

~ first time x sahur puasa kali ini~

salam semua.. n selamat berpuasa... ari ni dah hari yang ke 17 kalau tak silap... hehehe
ujg mgu smlm amat meletihkan buat aku... malam sabtu lepas menguatkan semangat untuk membuat almond london... jenuh gakla nk buat..sebab sorang2... abang plak dh tido awal sbb dia x berapa sihat.. tgl aku jerla... dok menggentel tepung sambil tgk Nur Kasih n melayan kerenah ikhwan... time aku buat kuih, time tuler nk mkn bubur la nk mkn keropok la... padahal dari petang aku nk suap bubur lambok dia x nak... pastu suruh tido ngn abah dia punyala tak nak... dok mengacau aku je... dia tido lewat mlm tu.. dah kul 11 lbh baru tido, itupun setelah menangis.. aku x ingat sebab apa dia menangis.. tp sebelum tu dok mengekor aku kuar masuk bilik.. sebab oven aku dlm bilik.. aku takut dia pegang tu sorok dlm bilik... kejap2 dia dok mintak kacang badam.. sabor jerla aku... aku dok menggentel tepung sampai sakit tengkuk rasanya...
akhirnya siap jgk.. dpt lbh kurang 170 biji...

mlm tu aku tido lewat... kul 12 lbh baru tido.. sebenornya mlm tu aku pun x berapa sihat.. dedo2 je rasa badan.. so sblm tido aku telan postan dulu... pastu malang nasib kami..sedar2 aku tgk jam, jam telah menunjukkan kul 6.30... kami x sahur pagi tu... sabor jerla...

pagi sabtu tu.. aku masak nasi goreng untuk ikhwan sbb nk bekalkan ke umah kak ina.. sbb pagi tu aku antar ikhwan ke umah kak ina... sbb kami berdua nk pi shopping kat jalan TAR..hehehhe.. kami pi naik motor... kat Jalan TAR jgn ckpla... mmg banyak gerai n banyak pengunjung.. teruja je aku tgk brg2 yg dijual... tp aku x beli apa pun..beli telekung kiriman Kak Jue 3 pasang, pastu beli kurma sbb nk buat kurma salut coklat... pastu abang beli tshirt... aku beli tudung pengawas(hehhehe kala biru muda..abg ckp mcm tudung pengawas) tp kt kedai tu salesgirl nya x bagus.. muka masam je... pastu kami ingat nk pi Sogo.. tp bila tengok org queue panjang n ramai giler... so kami batalkan niat nk masuk Sogo.. kami terus ke Pudu.. sebab kak tie suruh belikan tiket untuk anim ke Penang.... pastu terus balik... memang letih la aritu dgn tekak kering.. smpi umah kami semua pakat tido.. aku sedar2 dah kul 2 lbh.. walhal dh janji ngn zimah nk pi umah rafi kul 3... sbb ptg tu kami ada berbuka ngn kawan2 lama kt area sunway...

kitorang smpi kt umah rafi dh kul 4 lebih sbb dok tunggu ikhwan bangun... smpi sana zimah, zai, shuha n Aizan dah tercongok kt umah rafi... borak2 jap, pastu pi solat asar.. pastu kami bertolak ke restoran ayam penyet kt depan sunway... kt situ okla mknan dia memang sedap tp pedas ya amat... harga okla... set ayam penyet tu dlm RM8++... dah siap berbuka..kitorang pi soalt kt msjd depan sunway n terus balik ke umah... memangla meletihkan....

2 comments:

kuizikel said...

pergh rajin giler ko buat almond london, simpankan sket... nak rasa (harap2 sempat datang raya umah ko kat kg)

ibu MuHaMmAd IkHwAn ShAmIe said...

ok no hal.. almond tu pun aku nk bwk blk kg.. datang jangan x datang...