Monday 28 September 2009

~Aidilfitri 2009~

~kami sekeluarga sedondon di pagi raya ~

~kami x dapat nk amik gbr byk, sebab Ikhwan dah amik kamera.
ini pun pki kamera hp aku jerla.. ~

~nie adik ipar aku n cucu ke-19 mak aku~

~ini ibuku tercinta~


~hubby ku tercinta~

~family Kak Ngah. Iqa npk blkg je...~


~Damia yang sangat tembam~

~bakal cameraman nie...~
Inilah gambar yang sempat aku ambil menggunakan HP aku.. mklmla ikhwan dah kongker camera.. mklmla aku umpan dia srh pki baju melayu la tu.. klu x dia x nak pki baju tu.. songkok pun punya la susah nk pki.. tu yg dlm gbr pki songkok sbb nk amik gbr je.. pastu dia tanggalkan la...
raya pertama klu kt Muar memang memenatkan.. lepas salam2 raya je.. family akak tiri aku dtg.. aku pun terus duduk kt dapur untuk menyiapkan juadah yg di hidangkan.. aku pagi tu sempat buat sirap bandong ais krim soda.. mmg laku la air tu.. pastu aku buat oren sanquick plak.. sbb takut ada yg x minum susu..
pastu aku panaskan sup tulang..
hidangkan segala bagai, dgn nasi impit, nasi, popiah goreng, ketupat pulut, tembikai, air..
time dorang mkn tu dku masak nasi 2 periuk lagi.. sbb lps ni kuaga abg tiri aku akan dtg.. n sememangnya lagi besar kuaga tu.. mujur nasi siap masak je baru dorang sampai...
jenuh gakla la hidang sendiri.. kakak iqa dh lari masuk bilik.. sbb jumpa sepupu yg lama dah x jumpa...
pastu bila dorang semua dh balik aku tgk banyak kuih raya dh licin.. laku betul kuih aku..hehheheh almond london n cornflakes madu la... kira tahun nie, kuih raya mmg cepat abis.. raya ke 3 dh pening nk hidangkan kt orang marhaban..
ptg sikit abang andi sekuaga plak balik..
pastu x lama... kakak x seibu dan x sebapa(adik beradik seibu abg tiri aku ler) plak datang... mak semestinya srh bagi mkn...petang tu memang lepakla aku..
tak larat rasanya..
Raya kedua plak kami beraya semua rumah adik beradik x seibu dan x sebapa n umah adik beradik tiri aku..
dlm kul 3 lbh baru smpi umah... raya ke 3 plak aku pi umah zimah, umah firuz sbb tgk baby, n umah kak Ita... pastu blk umah.. ptg tu aku ngn kak liza akak ipar aku.. menjalankan misi utk menerai resepi tempoyak bunga rampai... tapi x berapa menjadi, sbb sayur tu rasa kelat..
mlm tu kami sekuarga membuat surprise besday party untuk mak aku yg ke 69 tahun.. ptg tu abg enal, kak sue, n leha pi muo cari kek... suka mak.... moga mak diberi kesihatan yang baik..aminnnn.
raya ke 4 pagi kami bertolak balik ke Jengka.. tp sempat singgah umah kwn abang kt Tangkak.
pastu smpi Temerloh dekat kul 1.. singgah umah abang Ji kt QRTS Hospital Temerloh.. pastu terus balik Jengka...
mlm tu Erni dtg ngn kuaga dia... ngn anak buah dia 2 org.. pastu mlm tu jugak, Ikhwan x blh tido.. asyik menangis je..mungkin dia penat sgt n hidung pun tersumbat...
1 mlm dia asyik nangis je.. letih betulla.. so esok siangnya mmg x ke mana.. cuma ptg tu pi Bandar Pusat carikan dia ubat selsema.. terkejut aku.. dh lama x pi klinik yg bayar setakat rm13..
biasa mesti rm20++.. nie 2 ubat selsema + demam baru rm13..
pastu ari Jumaat pun x kema, pi pekan sari n pastu dok umah je...
sabtu pagi pi umah Kak De kt Jerantut smpi petang.. siap jalan2 kt bandar Jerantut..
pastu blk Jengka balik..On the way tu singgah pasar mlm kt bandar pusat cari patin.. pastu terus blk umah..
ahad pagi kami bertolak balik ke kl.. dr Jengka dlm kul 8.20pg.. smpi kl dlm 11 lbh.. jln ok... clear je... pastu abang terus pi pudu nk cari bas ke kuala kubu bahru(KKB) untuk firdaus.. tp malangnya dia x jumpa pun bas..
dia terus balik semula ke umah.. tukar baju sbb basah lukus kena hujan sbb td dia naik motor.. pastu tukar bwk keta plak terus antar firdaus ke KKB.aku n ikhwan x ikut sbb x larat... dlm kul 5 lbh baru abang smpi umah balik..
mujur x jem kt PLUS... Alhamdulillah semua berjalan lancar..
dan ari nie kami start keja balik, n start puasa Enam.. moga2 larat nak menghabiskan 6 hari.. aminnnn
wassalam

0 comments: