Tuesday 20 October 2009

selamat dah epun bertunang

salam semua..
sebenarnya sejak akhir2 nie aku mls sikit nk update blog nie.. tp kesian kt semua pembaca...chewwah...ada ke pengikut blog aku nie?? hanya korang je yg tahu...
ujg mgu lepas sebenarnya aku sibuk bkn sikit la... sibuk banyak.. smpi open house umah Mr Fathil n Pn Erni aku x pi.. sorry la kt korang semua... sabtu pg tu aku dh start bz... dok mengemas umah, menyiapkan segala benda untuk menerima kunjungan dari kuaga kak De.. siap kemas je aku terus masak.. abang pi pasar ngn ikhwan je pg tu.. sbb aku x sempat nk teman... mklmla bz.. pastu aku terus je masak.. aku msk simple je ari tu.. sbb kak de ckp dia bawak patin masak tempoyak dr Jengka..so aku msk simple2 jerla... sekadar sayur n daging masak kicap je... aku belum siap masak, kak de dah smpi.. bagus betul Firdaus, ajar sekali je dh tahu.. dorang smpi ke umah aku tanpa perlu mintak guide dari kami...

lepas zohor tu kami terus ke Balakong untuk beli barang persiapan untuk barang hantaran Epun.. pastu pi Jusco plak sbb nk beli buah2an untuk hantaran.. dalam tu jugak aku decide nk masak spagetti petang tu... aku belila segala mcm cengkadak yang wajib ada untuk masak spagetti tu...

kira petang tu aku berjaya masak spagetti, sbb aku mmg x pernah masak pun sebelum nie.. nie kira 1st time nie....mujur berjaya..kalau x, malu aku ngn akak ipar aku...

mlm tu plak..abang pi jemput kak Jue kat Pudu.. dia naik bas dari Penang.. aku n kak de plak kt umah sibuk menyiapkan barang hantaran....mujur brg hantaran ada 5 je... x derla lama sgt nk buat.... dah siap semua aku terus masuk tido.. sbb dah x larat..lgpun aku kena magrain mlm tu..

pagi tu, seawal kul 5.15 aku dh bangkit dari tido, sbb kena menyiapkan breakfast.. pg tu abang kena antar Firdaus balik ke DQ, kuala kubu bharu.. kul 6.15pg dorang bertolak...pastu terus bersiap2 untuk pi rombongan bertunang.. abang sampai umah balik dlm kul 8.50pg.

Dlm 9.15 kitorang bertolak ke Senawang... abang ingatkan perjalanan ke Senawang memakan masa 1 jam setengah... rupanya setengah jam dah sampai.. so kiranaya kitorang terawal la smpi sana.. sedangkan rombongan dari Jengka baru sampai sepadan Pahang Negeri Sembilan.. lama la kitorang melepak kt Shell selepas tol Senawang.. dh penat kt situ, pastu epun bgtau kwn dia yg ada kt situ gak suruh tunggu kat Masjid Taman Tuanku Jaafar plak... kitorang pun terus ke sana...

sampai kt sana x lama pastu barula rombongan dari Jengka smpi kt situ... pastu tunggu plak wakil dari pihak ppuan hantar frame cek ngn kek sekali..

smpi jer bgr tu, kami hias2 dulu hantaran tu.. pastu dh tacap semua..kitorang terus bertolak ke umah ppuan.. umah ppuan tu kt Taman Anggerik dekat ngn pekan Rantau..
smpi je umah ppuan, semua berkumpul dan angkat semua brg hantaran n terus ke umah ppuan..trs je mjls dimulakan.. mjls tu sekejap je sebenarnya.. penantian je yg amat memenatkan.. abis je perbincangan.. kami terus di jamu mkn tghari.. makan nasi berlaukkan ayam masak lemak cili api, udang masak sambal n sayur campur. masa tu ikhwan dah selamat tido... aku mkn la sorang kt umah tu.. yg lain semua mkn kt khemah...









pastu tu kitorang pi blk ke msjd yg kitorang berenti sebelum ni.. solat zohor n terus ke Nilai 3 untuk shopping.. tp harga agak mahal.. x taula kenapa.. sbb yana beli tikar yg sama mgu lps baru rm30.. tp aku beli harga rm35.. aku tawar punya tawar mmg x dpt harga rm30 tu... dh siap shopping kami semua bertolak balik.. kira asing2 la.. yang ke Jengka dh jalan dulu dah...

smpi2 umah je aku terus bersiap2 untuk masak untuk mkn mlm... aku masak tom yam je.. sbb dh x larat nk msk lain...

kira ujg mgu smlm pun memenatkan la jgk..

letih jer aku rasa..

abang cuti ari semalam.. aku je yg pi kerja.. mklmla aku kan keja swasta.. cuti pun x byk.. lgipun cuti yg ada... nk spend utk raya haji n nanti kak ina nk cuti seminggu... penat pun terpaksa pi keja jgk...

ujg mgu ni plak 1 lagi aktiviti yang memenatkan aku iaitu famil day UTMKL ke Cameron Highlands... moga aku sihat untuk beronggeng ke sana... InsyaAllah...

0 comments: