Thursday 4 November 2010

menanti saatnya

semalam aku pi check up kt klinik desa.. nurse ada bgtau berat aku dh naik melebihi sekilo.. mujur aku x kena minum air gula.. spatutnya dlm masa 2 minggu aku kena naik sekilo je... nk buat mcmana.. bkn kerelaanku.. aku pun x pasti mcmana blh naik byk.. sbb aku nie bkn pemakan sgt.. jarang aku mkn nasi 2 kali sehari... slalunya mkn merapu2 je klu petang ke mlm tu... tp nurse tu ckp mgkn sbb kaki dah start bengkak tu yg naik berat byk sikit...

ari nie plak aku pi check up kt hospital.. td masa scan doktor bgtau mmg tiada keraguan lagi yang akan lahir nie teman gusti ikhwan... doc siap ckp bby nie sgt tembam sekali.. tp skrg nie dianggarkan berat bby dan cecah 2.3kg.. tp tu ramalan je.. klu sebenar x pastilah.. mesti lg besar kot... tp x perla aku dh mls nk pk pasal jantina.. yg penting dia sihat sempurna dan cukup sifatnya.... aku pun dh siap membeli persiapan utk kelahirannya hanya tgl yang satu tu aku x beli lg... mgkn lewat skit kot.. nk tgu ada bajet.. hehehhehe

misi aku kali ni nk menyusukannya smpi setakat mana yang mampu.. aku dah set dlm mind aku aku x nk beli FM dah... kira bagi selagi ada la.... aku harap tercapailah hasrat ku ini...

mgu nie aku dah masuk 34 minggu..klu ikut pengalaman yg lepas.. aku bersalin dalam minggu 38... so lebih kurang 4 minggu lagi la aku nk melahirkannya.. aku harap semua di permudahkan dan berjalan lancar.... ibu harap baby nk kuar pun time ujg mgu la.. time ibu dan abah kt umah macam abang ikhwan... klu x, susah jugak klu ibu time kt opis ke.. nanti susah ibu ngn abah.. abah keja jauh.... ibu x perla.. ibu suruh je sesaper antar....

saat2 menanti kelahiran mmg sangat mendebarkan.. sebab sejarah x berapa best.. harap2 kali nie okla.... x mustahil yang ini akan lbh senang dari yang dulu kan.. semuanya ketentuan Illahi... aku hanya mampu berdoa..

1 comments:

kuizikel said...

uit.. slamat bersalin yer.. smoga dipermudahkan...