Tuesday 8 February 2011

kembali ke asal n bertambah tanggungjawab

semalam aku dh start keja setelah 2 bulan aku bercuti.. everything berjalan lancar... afiq aku hntr ke umah kak mas... sebenarnya risau gak.. sbb dia ada jaga lagi 3 budak.. 1++, 2 thn n 3 tahun.. harap dia blh la jaga dengan baik.. ikhwan plak smlm dia nk pi skolah ngn ibu.. apa lagi.. bila ibu salam je ngn dia.. melalak la dia.. sayu kot.. slalu abah je yg antar.. di luar kebiasaan.. tu yg sedih tu...
aku smpi opis dlm kul 8.. aku x lalu sunway semenyih pun skrg nie... sbbnya jem teruk.. kenderaan smakin byk.. aku lalu lekas.. jenuhla skit byr tol... tp x per asal cepat smpi.. blk pun sama... blk smlm aku smpi dlm lbh kurang 6.18.. aku amik ikhwan dulu baru amik afiq.. sbb tgk cuaca mcm nk ujan...
afiq ok je.. mcm biasala, x lena tido waktu siang.. tp yg merisaukan aku skrg nie.. smua org ckp afiq angin pasang atau saintifik nya disebut hernia... sebabnya dia kerap kembung perut.. klu dia kembung, dia akan menggeliat selalu n x lena tido.. aku tgk kesian je.. smlm mcm makin teruk.. aku rasa lmbt betul nk tgu sabtu.. aku ingat nk bwk balik jumpa tukang urut aku aritu.. kot dia pandai mengubatkan... tp aku skrg ni dok tuam n balut ngn daun sireh.. harap adalah perubahan...
ikhwan plak skrg dh kurus sikit.. sejak dia kena tonsel.. dia dh susah mkn skrg nie... aku pun x taula... npk nasi je x nk mkn.. klu sempat ptg nie aku ingat nk mskkan bubur.. klu dia nk la... sian dia.. dia seroang yg pemakan.. skrg, dh x nk mkn.. susu pun kurang...
ibu harap anak2 ibu sihat n membesar dengan baik....... amin...

2 comments:

suez said...

ada plan nak tukar nama blog kepada ibumuhammadikhwanshamiedanmuhammadafiqezzedin.blogspot.com ?

Anonymous said...

blh tp pnjg sgt.. nanti org ssh nk taip..hehehhe.. cheh mcm ada org nk bc.. huhuhuhuhu.. x perla okla tu... guna nama anak sulong...