Wednesday 8 April 2009

aktiviti sepanjang Mac 2009

Sepanjang Mac dan masuk minggu kedua April nie x der apa yg menarik....

25/3/2009
~ Alhamdulillah tahun nie dapat jgk bonus.. rezeki dari Allah.. tp dalam pada itu sedihla jugak sbb tahun nie x der increment.. nak buat mcmana.. ekonomi gawat sekarang.. duti tu akan ku guna sebaiknya... yg penting skali aku dh janji ngan abang nk belikan dia jam tangan kalau dapat bonus... sbb jam yg aku bagi masa besday 2 tahun lps dh rosak n x blh dibaiki.. sian dia x der jam.. padahal sblm nie dia x penah lekang ngan jam tangan... aku janji nk bagi rm200 kt dia.. tp memandangkan kitorang dpt lebih.. so aku ingat nk bagi dia rm300...
yang kedua penting aku kena byr kak kredit maybank abang..yang selama ni digunakan untuk isi minyak keta n service keta... x perla bagi abang rm650 untuk kad kredit... yang lain tu ada yang nk simpan untuk simpanan, simpan untuk pi langkawi, n untuk shopping(inilah saat yang aku tunggu2.....yahooo..)

26/3/2009
~ pagi2 lagi aku dh bukak web MOE untuk mengetahui keputusan untuk exam MTEST... Alhamdulillah dpat jugak aku tahun nie ( baru exam hehehehhe) aku dapat kt Institut perguruan bahagian teknik.. Alhamdulillah senang nk pi tempat tu... misi aku pas nie ialah study sebelum exam.. tp sebelum nie mmg banyak study dah.. especially bab math yg sudut2 tu... aku mmg banyak dh x ingat rumus2 math tu.. mujur abang terror math.. senangla nk tanya..(tq abang...) harap aku blh buat la exam tu nanti...

28/3/2009
~ aku bangun dalam pukul 6.30 pagi terus solat subuh.. lepas tu sempatla sidai kain dulu yg aku dh basuh malam td... pastu aku dok suruh abang kemas umah.. boleh dia jawab nanti baru nk kemas.. hangin je rasa... aku hangin sbb family dari jengka nk singgah umah sebb mak abah nk pi umrah.. so dorang kononya nk jmpa mak abah kt klia... aku terus basuh pinggan yg ada kt sinki n basuh botol ikhwan.. dh siap jerang air smua aku pun terus mandi n bersiap untuk pi exam.. dlm klu 8 baru aku kuar umah.. tp hati nie geram sbb aku dh suruh abang kemas umah tp dia buat x paham je.. dok kt depan tv tu je... pastu baru masuk keta abang enal call wih good luck..
aku teus memandu ferarriku ke IPG bhg teknik kt cheras... mujur jalan ok, x jem..
n slmt smpi dlm kul 8.30.. masa smpi je kt situ aku sempat call abang bgtau dh smpi.. tp hati nie masih ras marah lagi... pastu aku kuar keta n terus pi dewan.. check2 nama, nama aku bkn kt dewan tp kena pi blok D.. aku dengan x tau blok D kt mana.. aku ikut je org ramai2 jalan arah ke belakang..
smpi blkg jumpa cafe... tp dh x der signboard dh kt mana blok D.. aku pi ler tanya org yg lalu kt situ..
dia ckp kt cafe tuler tp tingkat bwh skali..
kena turun tanggan..sbb bentuk muka bumi kt situ berbukit sikit.. so cafe tu mmg paras jalan tp berada di tingkat 3.. pastu aku turun la ke bawah n crla nama pada setiap pintu yg ada..
rupanya kt ujung sekali.. aku pun diri je kt situ sementara dipanggil masuk.. aku dok tgk semua yg dtg tu...
tp x der pun yg aku kenal... aku sempat sms abang untuk mintak maaf supaya dipermudahkan semasa menjawab.. nak call rasa x blh nk ckp.. tiba hati nie rasa sedih sgt.. klu ckp confirm meleleh air mata... sebelum klu 9 pemeriksa dh panggil masuk..
aku punya tpt duduk ialah barisan pertama depan sekali.. so maknanya dekat jerla ngn pintu masuk tu... Alhamdulillah exam kali ni okla aku blh jawab.. tp ada la jgk yg x blh nk jawab.. apa lagi aku hantam jerla...
abis exam tepat kul 11.30.. sebelum kuar dewan lg aku dh sms abang tanya apa info terkini..
dia dh on the way ke klia...aku terus je balik umah.. tp sempat singgah bintang beli tembikai n pheel fresh.org nk dtg la katakan..
smpi je umah aku rasa x der perubahan umah tu... mcm tu le jgk masa aku pi td.. hangin jgk.. aku dh srh abg kemas.. ntah apa yg dia kemas ntah. aku pun kemas la umah... pastu abang call dia ckp dh nk balik.. pastu siap srh aku buat air n goreng keropok sbb dorang nk singgah umah solat zohor..
rasa dekat 2 jam aku tunggu dorang smpi.. smua dh siap aku sediakan..aku sempat terlelap barula dorang smpi..pastu dorang smua mkn n minum apa yg ada.. abang terus antar ngoh ke mrr2 sbb mak cu dia meninggal pg tu.. tu pun kak ngah x naik sbb anak dia yg kecik tu tido dlm keta(puas aku mengingat nama dia..lupa la plak)..dh kul 3 lbh barula ktirangs mua pi mkn kt ayam kg kt cheras..
smpi situ lauk dh byk abis... lps mkn2 dorang terus bertolak balik ke jengka... sungguh penat kitorang pada hari tu...lega.. smua dh selesai

29/3/2009
~ pagi nie kitorang mmg dh merancang nk ke mines sbb nk cr jam tangan abang.. kitorang pi ke mines dlm kul 10 lbh rasanya... smpi je kt mines.. kitorang sungguh teruja sbb parking kt mines rupanya dh ada sistem.. dia akan bgtau brapa banyak parking yg kosong n arah sekali.. punyala dh lama x pi mines, smpi dh canggih pun kami x tau.. kami terus masuk ke dlm mines n cr kedai jam tangan.. sbb itulah misi kami.. dari 1 kedai ke satu kedai abang cr jam yg dia berkenan... akhirnya jumpala kt kedai apa aku dh x ingat... jam tu harga dia 425.. after lest dpt 380.. tawar2 dapat 350.. jam jenis esprit.. dh abang berkenan.. aku on je.. dh dpt jam disukai kami pun terus jalan2 nk cari baju ikhwan.. tp kedai poney tu harga smua bapak mahal.. n rasa x berbaloi plak.. so aku cancel kan niat utk beli baju ikhwan.. terus pi kedai kasut utk cr sandel.. abg ada berkena selipar Dr.Cardin tu.. dia pun dok srh prmoter amikkan saiz dia.. aku mls nk tgu aku ngn ikhwan pi kedai kasut lain utk cr kasut aku plak.. aku mls nk pk pnjg aku beli jer sandel yg aku berkenan tu kt kedai NEL. aku dh siap byr pi blk kedia abg beli kasut..rupanya dia x siap lg.. ntah apa mslhnya.. katanya kasut yg dh amik tu macam kecik sebelah..pastu tgu lg promoter tu amik yg lain.. dh dpt n ok brula byr.. pastu kami terus ke bata...niat di hati nk cr sandel utk ikhwan.. tp x der yg berkenan... pastu terus je pi giant cr susu n diaper ikhwan.. susu x dpt sbb mahal.. so beli la diaper 3 pek(mamy poko, diapex, dry first) pas dh siap beli abg ckp jam dia tu mcm x ok..
sistem 24hours tu mcm x ok.. so pi blk kedai tu.. cina tu nk betulkan.. pastu abg tanya klu tukar lain blh x.. mula promoter dia kata x blh..
pastu bila tanya bos dia, bos dia kata ok..utk kepuasan pengguna.. last2 amikla lain sama brand n sama harga..cuma bentuknya yg nie bulat..yg sblm nie petak..pastu kami terus blk umah....



1 comments:

kuizikel said...

eh ko amik mtest jd cikgu tu ek... caiyo2...

eh duit bonus ada lebih lagi tak? heheehhe