Wednesday 8 April 2009

Jom ShoPPing!!!

4/4/2009
~klu tengok tarikh tu mmg dah cantik... so mmg haritu kami buat aktiviti yg mmg aku gemari iaitu shopping..... itula hobi aku rupanya..hehhehehe.. dalam kul 10 kami bertolak dari umah.. biasala kami kalau nk pi sogo kami akan park keta kt salak selatan n naik star ke sogo.. tp kali nie kami bawak stroller ikhwan..sbb tgk gaya dia dh suka dok dlm stroller.. ikhwan pun mood baik ari nie... smpi je kt sogo.. floor yg kami tuju dulu ialah floor yg ada handbag.. sbb tujuan utama pi sogo sbb nk beli handbag.. abang dh janji nk belikan hand bag.. sebenarnya hand bag tu ialah hadiah besday nanti.. tp biasala advance.. hehhehehe.. mklmla aku x sbr nk guna hb baru.. tp ari tu aku rasa ok je.. x der cerewt sgt nk pilih barang.. adala 2-3 hb yg aku belek.. pastu dari 1 tpt ke 1 tpt aku pi.. ikhwan ngan abah dia dok tgk org jual happy our tu...
pastu aku pi la kt kedais embonia.. ada gak berkenan tp kala gold.. mcm x ok je.. tp nk tnjk kt abang jauh sgt..
aku jln lg pi kt area sacha.. skali adala beberapa bag yg digantung kt dinding.. new arrival katanya.. aku dok berkenan yg 1 ni.. so aku tnjk kt abang.. sblm tu aku tanya bajet dia dulu.. dia ckp sukati.. apa lagi...tp x per aku memahami abang.. so cr yg harga bwh 150 jerla... aku tnjk beg tu dia berkenan jgk..
pastu letak balik.. tnjk plak yg sembonia td.. dia x berkenan.. so tanpa berfikir pnjg aku ambil jerla hb sacha tu..
dlm nk tgu promoter amik stock baru.. aku berkenan plak purse kala hitam..
tnjk kt abang, abang ckp knapa x amik kala sama ngan hb.. so aku lteak balik.. terus cr lain.. tp mls nk usya jauh2 n mls dh nk jlan..so aku pi blk kt tpt purse itam td...
aku amik jerla ... itam pun itamla...
promoter tu pun dh smpi dgn hb yg aku nak..
dia srh chechk kot ada kecacatan... tgk smua ok n then aku mintak plak purse tu.. skalinya itula last.. so x perla aku amik je.. sbb mls nk pk dah...
x kisahla x match ngn hb pun x per..
at list aku amik yg harga bwh 50 n dptla aku gantikan purse bonia aku yg reganya rm10 jer tu.. aku beli kat audi sebelum nie..dh bosan rasanya nk pki purse tu...
dh settle bayar.. naik plak tingkat 5 kot tpt baju kanak2.. aku dok nk cr kemeja ikhwan... sbb baju jalan dia mcm dh kurang sbb dh kecik... cari punya cari.. ada la bekenan brand poney.. tp rasa cam x berbaloi plak.. selai jer dh rm65.. ala kami ni bkn kaya sgt... at list klu beli brand lain blh dpt 2 lai pun dh kira ok... pastu pusing punya pusing... abang ada berkenan kemeja pooh.. mula cam mls nk amik..
pastu tgk kt bhg seed ada berkenan tp kala ijau.. konon nk kala coklat.... pastu pusing2 lagi.. last2 tgk kemeja pooh tu mcm ok.. tp ijau kecoklatan la.. okla.. amik 1.. pastu amik kemeja seed tu kala ijau muda... sbb dia ada 2 kala..tp yg kala cream tu cam x lawa...
so dptla 2 lai..
pastu pusing2 kt anakku jumpa khakis kala cream.. rasa ikhwan dh x der sluar kala cream... so amik jerla..
pastu srh abg pi bayar sbb teringat nk cari bag ikhwan baby kiko yg mmg dh aku idamkan lama... so aku pi ler cari beg tu ngn ikhwan... jumpa tp aku rasa harga dia dh naik..
rasa sblm nie 30++ je.. tp kali nie 40++.. tp disebabkan mcm dh nk abis stock sbb ari jumaat lps aku cr kt alamanda dh x der... pastu terus je bagi kt abang srh byr..tp duit akuler...
dh lepas byr, abang ada bgtau ada bdk dpn dia tu beli mainan thomas tp cam bentuk kipas.. harga rm15++, abang dok berkenan n nk belikan ikhwan... puasla kami pusing satu kawasan mainan tu nk cr kipas tu.. last2 jumpa gak kt ujung sebelah baju2 brand ladybird... ada 2 jenis thomas rm15++, satu lagi rm14++.. kami buta keputusan nk beli yg murah sikit... so belila yg rm14++

dh settle semua, turun 1 tingkat plak..
kt bhg living, ingat nk cr tuala mandi..
tp pusing2 smua mahal2 belaka..kami pun pi ke hujung.. sbb dr jauh mcm npk ada jual tuala... benarla jangkaanku.. kami dok memilih kala la untuk tuala masing2..
pastu dh siap pilih.. promoter tu tulisla bil.. masa tu ikhwan x dok dlm stroller.. dia merayau2.. tanpa di duga dia trjumpa 1 baldi berisi air bersebelahan mop2 disusun.. dgn gembiranya dia memasukkan kipas td ke dalam baldi tersebut.. apa lagi hanginla abah dia...
dah le mahal.. pastu benda tu elektronik... masuk air jawabnya arwahla... abang terus angkat ikhwan n masukkan kipas tu dlm plastik.. melalakla dia...
tp kejap je..
dh siap byr tuala.. turun lg 1 floor.. kt bhg men pulak.. sbb aku nk cr tshirt.. brapa kali pusing nk cr tshirt..tp byk x berkenan.. niat di hati nk cr tshirt belang..
ada la jmpa kt bum tp harga dekat rm60.. rasa berat plak nk beli.. tnjk kt abang.. abang kata ok.. tp aku bgtau harga dia mcm mahal sgt.. mklmla biasa aku beli tshirt takat rm30 je.. bila mahal nie rasa syg plak duit..
tp abg dh baik hatinya nk byrkan tshirt tu..
apa lgi legala aku...
blhla beli baju tu...hehhehehe... pastu jln lg cr tshirt lain..
ingat nk cr kala ijau..
tp x jmpa..
last2 jmpa la ijau seakan biru..
kira okla.. pastu abang beli khakis 1..
dlm masa tu ikhwan dh terlena dlm stroller sbb dh letih sgt...
dh siap byr smua..trn lg smpi floor jual hb td..
aku terasa dahaga, so aku trn kt tgkt bwh utk beli air.. abg tgu kt atas ngn ikhwan... beli soya 1 n soya+cincau 1..
kami dok minum kt jejantas yg meyambungkan sogo+ star..
dh abis mnm brla pi kt star..
dlm masa tu ikhwan dh bgn..
so. kuarkan dia dr stroller , aku dokong ikhwan.. abg bwk stroller ngn brg...
kitorang terus blk tp dlm perjalanan tu sempat singgah kt bintang.. konon nk cr durian utk buat kuah durian n pulut.. tp durian x der.. pulut jer ada..
pastu last2 abg pi park keta kt dpn kedai mamak jalal yusof n pi seberang jln ada org jual durian.. belila 2 biji. aku terus pi duduk kt kedai mamak.. mula ingat nk beli nasi utk ikhwan je n tapau bwk blk..
tp sbb aku rasa dahaga sgt.. so terus duduk minum n mkn skali kt situ..
pastu dh siap smua baru blk umah.. smpi umah dekat 3 lbh la jgk..
panjang nya cite ari nie ek... harap korang x boring la yg sudi baca... sebenarnya byk lg citer..tp x perla.. lain kali ek...


0 comments: