Monday 8 June 2009

~aktiviti spanjang ujung minggu~

Alhamdulillah ari nie dh ari baru dalam minggu baru... ari nie rasa letih sikit maklumla ujung balik kampung...
ari sabtu kami sekeluarga bertolak balik ke muar dalam kul 8.30 pagi.. mula2 jalan clear je.. tp lps tu, sampai kt area Seremban je dh start jem.. sebelum nk menempuh jem tu kami singgah dulu ke hentian Seremban.... kami breakfast dulu.. tp biasala... bila jln dh jem..masing2 singgah berehat kt hentian..nk cr parking pun susah.. aku dok membelila makanan untuk ikhwan, abang n aku la skali... dah siap2 makan, pastu pi toilet... pastu sambung balik perjalanan kami.. mmg jalan tersenggut2... jauhla jgk.. rasa smpi kt Senawang ke PD baru reda jem.... tp yang paling aku hangin.. jem tu bkn apa pun.. smua pemandu perlahankan kenderaan sbb tgk ada keta accident kot kt tepi jalan tu.. bkn mengganggu perjalanan org pun.. sbb dia dh kt emergency lane.. tension je... tuler rakyat Malaysia yg sungguh prihatin nie.. pastu perjalanan lancar la smpi ke Muar...
sampai Muar aku call emak kt kampung kot dia dh pi jemputan kawin ke umah suraya... tp mak ckp dia blm pi.. sbb x der saper balik.. aku pun terus menuju ke umah sbb nk amik mak n terus pi jemputan kawin...
dalam kul 1 lbh kitorang smua smpi umah suraya.. tgh mkn tu ada nampak comel(zurina) ngan anaknya, tp x sempat nk saper sbb dia menonong je jalan.. aku plak kt bwh khemah tgh mkn..
pastu nampak idah ngn hubby dia n mak dia.. puasla aku angkat tangan kt dia, barula dia perasan.. mak yong tu muka x bermaya je...
dh siap mkn.. aku ingat nk bwk ikhwan naik umah n jumpa pengantin... tp biasala ikhwan, dia akan ikut abah dia punya.. so aku naik jerla ngn mak, ikhwan, abang n hamqa pi ke kereta.
aku sempat gak bergambar ngn pengantin, tp disebabkan ari nie aku x bwk kabel nk transfer gbr dr kamera, so lain kalila aku upload ek...
aku x tunggu pun pengantin sanding.. sbb kesian org yg tgu kt keta.. dh blk tu baru npk kumpula kompang baru sampai..so x perla x jmpa pengantin lelaki...
pastu kami blk ke umah.. ptg tu kami sempat main badminton untuk mengeluarkan peluh... pastu masing2 mandi n terus pi pasar malam Pt. Tengah..pasar yg paling aku suka....banyak gak kitorang borong.. beli sate(1 cucuk = rm0.25, murah x?), beli soto, beli pecal, beli air tebu, beli baju upin & ipin ikhwan,.... dah bayar dan2 ikhwan nk baju wonderpets plak.. dh kena bali lagi... pastu abang blh beli CD lagu pop yeye.. sabor jerla aku... pastu mak beli sayur n ayam...
pastu balik umah..apa lagi makanla....
keesokan hari tu pagi2 lagi abang dh start format notebook leha... aku terus mandikan ikhwan n basuh baju... pastu kul 9 lbh dh start masak sbb tghari mak nk pi jemputan kawin lg n aku ingat nk pi jumpa Damia... x lama pastu kak ngah pun balik.. sukala hamqa mama n ayahnya balik.. padahal sebelum tu dok termenung je.. mklmla dh seminggu ditinggalkan kt kampung..
siap je masak sambil borak2 ngn kak ngah.. kami smua terus bersiap nk pi umah damia, mak plak abg kamal antar pi jmputan kawin.. dh tembam dah damia... berat dh 3.5kg... kuat minum susu... n kuat melalak....
pastu balik umah... mkn tghari n bersiap nk blk KL... tp sblm blk Kl, singgah dulu umah kak tie.. sbb nk jmput yana.. dia kena jadi bibik seminggu.. sbb mak ina cuti blk Perlis... so ari nie ikhwan ka umah ngn kak yana.. x taula apa jadi kt umah tu..
harap2 smua okla.. pg td aku siap masakkan untuk ikhwan n kak yana skali.. sian plak klu x mskkan.. kang x mkn plak tghari....
ok tq kak yana, sbb sudi jaga Ikhwan(padahal kena paksa...hehehehhe)

2 comments:

kuizikel said...

pergh byk aktiviti ko... aku tak sempat gi paso pt tengah.. dok gi shooting pengantin smpai ke petang..haha..rugi2

aku suka beli yong tau fu kat situ

ibu MuHaMmAd IkHwAn ShAmIe said...

aku wajib pi kalau x der aral la...hehehheh