Thursday 19 November 2009

35% burn




berat mata memandang..berat lagi bahu yg memikul... itu jer yg blh aku gambarkan tentang anak buah aku nie...


ceritanya macam nie.. ari selasa lepas.. anak buah aku telah ditimpa musibah.. firstly aku nk bgtau. abang aku ada membuka gerai menjual air kelapa n mcm2 lg air.. n pisang goreng dan mcm2 lagi yg boleh digoreng seperti keledek n kopok lekor...


pagi tu, cuaca mendung... tp akak ipar aku kek kedai jgk untuk membuat persediaan segala macam.. masak air, goreng bihun n mencuci segala bagai... abang aku plak pi amik anak dia sekolah...n nk pi beli gula.. sbb nk buat air gula.. kebetulan pagi tu si baby(shahirah) blh x nk ikut abah dia.. selalunya dia akan ikut... akak ipar aku tak tau mcmana blh berlaku... tetiba je dia dengar ada 1 bunyi yg kuat.. apabila dia pandang je.. baby dh terkena simbahan air panas... rasanya dia tersandung kabel yang menyambungkan tong gas ke tungku tu pastu periuk tu tergolek lalu menyimbah anak buah.. tp yg peliknya baby tu x nangis pun.. dia boleh terpaku kt situ je... mak dia dh terjerit..mujur la mak dia x panik.. dia terus angkat anak dia n pi lalukan air kat paip.. klu la panik, x tau la apa dia buat.... pastu pekerja dia call abang aku.. n terus je abg aku balik n terus bawak ke hospital..


petang tu abang aku diberitahu, baby terpaksa di bawak ke Hospital Sultanah Aminah JB, sebab kat hospital Muo x der pakar kulit... so sekarang ni baby ada kt JB... bila aku tgk tu rasa nk menitis air mata.. x sampai hati nk tgk... bayangkan baby tu tua setahun je ngn ikhwan.. tp dh kena menanggung derita... masa aku datang tu.. badan dia bengkak2.. akak ipar aku ckp sbb usu dia bengkak so seluruh badan dia bengkak... dia terpaksa di puasakan sbb usus dia x mampu nk proses apa2 walaupun susu... yg paling sedih.. dia dok mintak susu kat mama dia.. tp mama dia x bagi sbb doc x kasi.. pastu dia dok sebut2 nama abang n kakak dia.. mlm tu abah dia dtg bwak abang n kakak dia... bila abang dia smpi je.. dia terus mintak susu kt abang dia.. abang dia ckp abang lupa nk bwk susu...


masa aku dtg ada doc tengah rawat dia.. dia tu pakar anggota.. dia dok sedut kahak baby guna tiub.. punyala marah baby tu kt doc.. smpi dia x nk tgk muka doc tu... kak ngah aku ckp masa dia mula jumpa bby tu.. muka dia lebam mcm kena tumbuk.. pastu doc siap letak salur kat mulut dia untuk kuarkan semua cecair dari perut dia..n yg kuar tu cecair itam.. x taula dtgnya dari mana.. pastu bila dh ari ketiga tu muka dh mengelupas jadi merah.. mcm daging dibakar la yg lebam tu...


aku harap sangat baby akan cepat sembuh n x der side effect.. mklmla dia kan terkejut.. takut otaknya akan effect... tuler.. orang ckp bkn senang nk jaga amanah Allah... itu jadikan iktibar kepada kita semua.. jangan lalai... Allah selalu memberi peringatan dalam kita sedar ataupun tidak... Semoga Allah mengurangkan kesakitan dan keperitan yang baby tanggung sekarang... aminn...


0 comments: