Tuesday 5 May 2009

~Hari Pekerja yg memenatkan~

......firstly aku nk wish hepi labour day.......

~ 1 mei yg lepas cuti sempena hari pekerja.... aku x la cuti pun.. mmgla cuti x kerja kt opis.. tp kerja kt umah plak.. awal2 pg lagi aku dh sibuk mengemas umah.. mklmla akak ipar nk dtg umah..
siap je kemas umah terus ke dapur nk menyiapkan juadah tghari sebelum kuaga dari Jengka sampai... mereka tiba lbh kurang pukul 12 tghari... Alhamdulillah mereka selamat sampai... tghari tu aku menyediakan ayam masak lemak, sayur campur, sotong goreng kunyit, ikan masin, n ulam timun..
eh aku lupa lak nk bgtau.. seperti yg bgtau entry sblm nie anak buah aku si firdaus tu dapat melanjutkan pelajaran ke peringkat diploma di Darul Quran dalam jurusan Tahfiz & Qiraat...
dah lepas zohor baru kami makan bersama2.. ptg tu x adala aktiviti pun.. smua pakat tido... dalam pukul 5 baru kami bangun...
aku x masak pun utk dinner.. sbb abang pi taman warisan mlm tu tapau sate kajang n air laici kang...
~2 mei plak.. dalam kul 4.30 pg aku bangun... aku kuarkan ayam dari dalam fridge n ramas nasi untuk dijadikan nasi goreng.. pastu aku rasa terlalu awal la plak nk masak.. aku pun tido balik.. dalam kul 5 baru aku bangun balik.. pastu aku masak nasi grg.. sbb semua bahan mmg aku dh sediakan awal... kitorang bertolak ke DQ lbh kurang kul 6.40pg.. kami pergi ke sana dengan berbekalkan peta yg abang dh print sebelum tu... Alhamdulillah kami selamat sampai ke DQ lbh kurang kul 8 lbh.. itupun kami sempat tanya orang di kedai makan untuk meng confirm kan jalan ke DQ... sampai je ke DQ. firdaus terus ke dewan n beratur untuk pendaftaran.. kami semua ke khemas untuk menikmati juadah yg disediakan.. aku apa lagi.. mknla bihun yg disediakan sbb td x sempat nk breakfast kt umah.. mklmla siap masak je aku terus mandi n bersiap..
siap je bersiap terus gerak.. sempat minum secawan milo je... x dan nk mkn nasi goreng...
kami dok khemah tu smpila kul 12 rasanya.. lama gak taklimat dalam dewan besar.... anak buah aku semua dh boring... ikhwan pun apa lagi mcm2 la kerenah dia..
aku sempat gak beli baju kt booth kt situ... okla baju tu..
lps abis taklimat.. kami terus keluar dr DQ sbb pi mkn tghari.. sebenarnya mknan disediakan.. tp disebabkan semua mls nk menapak ke dewan mkn.. sbb amatla jauh dewan tu..padahalnya blh je bwk keta pi sana...
kami terus pi kedai kt pekan kecik kuala kubu bahru.. tp kedai tu not badla..
sbb kami order mcm2 tp smua ada..
dh siap mkn kami terus blk semula ke DQ untuk pendaftaran asrama... tp yg bosannya asrama tu.. langsir x disediakan.. sian kt dorang.. kami semua mana nk tau x der langsir...pastu dgn tikar x der..tilam yg firdaus dapat pun dh buruk..
dh nipis..
tp x perla...
dtg sana niat utk belajar je...dalam kul 3 lbh kami semua balik meninggalkan firdaus.. semoga dia berjaya mencapai cita2nya untuk menjadi seorang tahfiz.. kami sempat singgah kt msjd dlm DQ untuk solat zohor n aku mandikan ikhwan... kami terus blk cheras...Alhamdulillah selamat dah sorang anak buahku.. tgl anim jer ujung mgu nie plak.. klu ikut hati aku nk je ikut ke penang tu.. tp apakan daya.. banyak aral yg kami kena tempuh.. so x perla..
lain kali... mungkin nanti kak anim pi sambung degree baru ikhwan antar kot...

~anak buahku... belajarla bersungguh2..jangan kecewakan ibu bapamu..semoga mencapai apa yang dihajati... ~

0 comments: